
Лінда Яккаріно, колишня керівниця рекламного відділу NBCU, провела у компанії X, ймовірно, не надто тривалий час – всього два роки – але за цей період встигла суттєво позначитися на рекламному секторі соціальної мережі. Це підтверджують свіжі дані аналітичної компанії Guideline, яка спеціалізується на рекламі.
Яккаріно покращила відносини X з рекламодавцями в порівнянні з попередніми результатами, повідомляється в прес-релізі.
У Сполучених Штатах витрати на рекламу зросли на 62% в річному вимірі в першій половині 2025 року, як повідомляє Guideline. Додатково, Yaccarino раніше заявляв, що 96% рекламодавців на платформі X повернулися до неї станом на травень 2025 року.
Втрата Яккаріно може кардинально позначитися на фінансових показниках X, оскільки компанія ще не готова повністю перейти на альтернативні джерела доходу. Наприклад, підписки на X Premium складають лише незначну частину її загального бізнесу, і вона ще не реалізувала свої плани стосовно розширення платіжного сервісу X Money.
Яккаріно вперше стала частиною компанії X у червні 2023 року, після майже 12-річної кар'єри в NBCUniversal, де обіймала посаду керівника відділу глобальної реклами та партнерських відносин. На момент її приходу X (тоді відома як Twitter) переживала суттєве падіння рекламних доходів.
Багато початкових зменшень витрат на рекламу були викликані придбанням Twitter Ілоном Маском у жовтні 2022 року. Після скорочення штату компанії, зокрема в департаменті довіри та безпеки, почали активно поширюватися дезінформація та мова ненависті, що відлякало рекламодавців. Як повідомляє Reuters, 14 з 30 найбільших рекламодавців повністю зупинили свої кампанії на платформі, а чотири з них значно зменшили свої витрати, знизивши їх від 92% до 98,7%.
Згідно з даними Guideline, протягом двох років, між третім кварталом 2022 року та третім кварталом 2024 року, 89% рекламних витрат на платформі Twitter/X в США було втрачено. (Цей спад фактично почався ще в другому кварталі 2022 року, після оголошення про те, що Ілон Маск став власником 9,4% акцій компанії, як повідомила TechCrunch у своєму електронному листі).
Перед початком 2023 року з'явилися новини про те, що більше 500 рекламодавців залишили Twitter, внаслідок чого доходи за останній квартал зменшилися на 35%.
Згідно з внутрішніми документами, газета The New York Times повідомила, що рекламні доходи соціальної мережі в США впали на 59% у порівнянні з минулим роком. Протягом п'яти тижнів з 1 квітня до першого тижня травня 2023 року вони склали лише 88 мільйонів доларів. Крім того, тижневі прогнози продажів зменшилися на 30%. У відповідь на цю ситуацію X вирішила залучити рекламодавців назад, пропонуючи їм рекламні кредити.
Проте існували ознаки того, що Яккаріно діяв у тіні, аби виправити ситуацію.
Через рік після того, як вона стала частиною X, газета Times повідомила, що 65% рекламодавців знову почали співпрацювати, спираючись на дані внутрішніх нарад компанії. У серпні 2023 року Яккаріно зазначила, що операційні результати X наблизилися до "балансу без збитків".
Проте в тому ж році обстановка знову ускладнилася через відмову рекламодавців співпрацювати.
У листопаді 2023 року такі компанії, як Apple, Disney та IBM, вирішили зупинити свої рекламні витрати в X після того, як Ілон Маск підтримав публікацію, що містила антисемітські висловлювання. Згідно з прогнозами eMarketer, соціальна мережа вже стикалася з можливим скороченням глобальних рекламних витрат на майже 55% у річному вимірі, і цей бойкот міг ще більше ускладнити ситуацію.
Маск також став серйозним викликом для Яккаріно під час її роботи в компанії. Власник X і керівник SpaceX, відомий своїми провокаційними висловлюваннями, сказав рекламодавцям, які вирішили покинути платформу, "йти до біса", вважаючи їхній відхід формою шантажу. Коли спроби залучити їх назад не принесли результату, X вирішила подати до суду, назвавши бойкот "незаконним". (Позов було розширено на початку 2025 року, охопивши нових рекламодавців, таких як LEGO та Shell.)
Погроза судового позову спрацювала -- компанії, включаючи Verizon та Ralph Lauren, відновили рекламу на платформі після отримання юридичних погроз , повідомляла The Wall Street Journal у червні 2025 року. Всесвітня федерація рекламодавців (WFA) також призупинила діяльність своєї некомерційної організації Глобальний альянс за відповідальні медіа (GARM) після того, як проти неї було подано позов.
Дані Guideline також вказують на те, що з грудня 2024 року витрати на рекламу в США у X зросли -- вперше з моменту придбання компанією Маском, йдеться у повідомленні. З третього по четвертий квартал 2024 року витрати зросли на 37,7% під впливом президентських виборів у США.
Під керівництвом Яккаріно, X вжила ряд заходів для підвищення безпеки свого бренду, співпрацюючи з рекламними агентствами DoubleVerify та Integral Ad Science (IAS) для моніторингу розміщення реклами поруч із небажаним контентом. Крім того, вона надала брендам можливість налаштовувати рівень чутливості своїх рекламних позицій у додатку: менш "помітні" місця коштували б дешевше, тоді як ті, що вимагали вищого рівня безпеки, мали б вищу ціну. Згодом X також запропонувала рекламодавцям можливості для розміщення своїх оголошень поряд з кураторським вибором контенту від творців.
Ніщо з цього не завадило X стати суперечливою платформою щодо безпеки реклами.
#Антисемітизм #Бренд #The New York Times #Бізнес #Соціальна мережа #Дезінформація #Реклама #Reuters #Twitter #Ілон Маск #Газета. #The Wall Street Journal #Бойкотуй! #Контент (медіа) #Компанія Волта Діснея #SpaceX #Неприбуткова організація #TechCrunch #Apple Inc. #Кредит #Електронна пошта #Прибуток (економіка) #NBCUniversal #Verizon #Ральф Лорен #Лего. #IBM